Baskı altındaki Asya deniz taşımacılığı pazarı artık Avrupa'daki deniz taşımacılığını da etkiliyor. Kısa mesafeli deniz seferleri yapan gemiler, talebin ve fiyatların yüksek olduğu pazara doğru kayıyor. Asya pazarı, Avrupa'daki kapasiteyi kendisine çekiyor ve kısa mesafeli deniz hizmetleri üzerinde baskı oluşturarak hem fiyatları hem de kapasiteyi zorluyor. Kısa mesafeli deniz konteynerinize boş yer bulabilmemiz için rezervasyonunuzu mümkün oldukça erken yapmanızı öneriyoruz.
Konteyner/ekipman sıkıntısı, taşımacılık operasyonlarını organize etmeyi daha zor ve zaman alıcı hale getiriyor. Ayrıca Avrupa limanlarındaki tüm operasyonlar, artan talebe bağlı olarak limanların aşırı yüklenmesi nedeniyle normale göre çok daha fazla zaman alıyor. Bunun yanı sıra Brexit süreci, Birleşik Krallık limanlarındaki personel açığının üst düzeye çıkmasına yol açıyor.
Yeni kurallar, haftalık dinlenme sürelerini ve bu sürelerin kullanılma şekillerini düzenlemektedir. Normal haftalık dinlenme süreleri ve daha önce kısaltılarak kullanılan haftalık dinlenme sürelerini telafi etmek amacıyla verilen, en az 45 saatlik haftalık dinlenme süreleri araçta kullanılmayacaktır. Bu dinlenme süresi, uyku ve hijyen açısından yeterli koşullara sahip uygun bir konaklama tesisinde geçirilecektir. Kurallar, hem yurt içi hem de yurt dışı kara yolu taşımacılığı için geçerlidir.
Sonuçta esneklik daha az olacaktır. Ayrıca AB içerisinde yapılan kara yolu taşımacılığının maliyetleri ve koşulları da bu kurallardan etkilenecektir.
Yeni kurallar hakkında daha fazla bilgiye buradan erişebilirsiniz: Avrupa Birliği’ndeki profesyonel sürücülerin dinlenme koşullarına ilişkin yeni kurallar
Sürücülerle ilgili kapasite açığı
Bu yeni kurallar, tüm profesyonel kamyon şoförleri için olumlu bir dönüm noktası oldu. Ancak kamyon şoförlerinin hayatı daha karmaşık bir hal alıyor ve bazı sürücüler tercihlerini mesleklerini bırakmaktan yana kullanıyor.
Geleneksel olarak sürücüler Polonya ve Baltık ülkeleri gibi ülkelerin vatandaşları. Tüm bu ülkelerde işsizlik oranları düştüğünden pek çok sürücü kendi ülkesine geri dönüyor ve oralarda başka işler buluyor.
Avrupa kara yolu taşımacılığı pazarında her yıl arz ve talep arasında gittikçe artan bir sapma ile karşı karşıyayız.
Kamyon şoförlerinin ortalama yaşı 58. İşe alım oranları ise çok düşük, hatta sıfır. Fazla değer verilmeyen bu meslek grubundaki çalışanlar pek çok durumda kötü çalışma koşullarına da maruz kalıyor. Bu koşulları iyileştirmek için yeni yasa ve yönetmelikler çıkarıldı.
Bu durumun nihai sonuçlarını henüz görmedik. Ancak pazarın değişip bu duruma uyum sağlamak zorunda kalacağını biliyoruz. Perakendeciler yeni alanlarda üretim tesisleri ve mallarını taşımak için yeni yollar arayacak. Seferleri ve müşteri beklentilerini yönetebilmek için bel bağlayacakları maliyet ve hesaplamaların yanı sıra güvenilir transit sürelerine de ihtiyaç duyacaklar.