Bir önceki/Geri div_539 (2)

Uluslararası nakliye sektöründe kritik gündemler

Uluslararası nakliye sektörü, mevcut küresel ekonomik kriz ve Süveyş Kanalı'nın blokajı  sebebiyle yeniden sarsıldı.Bu değişiklik  nakliye fiyatlarının yeniden artmasına sebep oldu. Uluslararası ticaret için çalkantılı bir ortam yaratan bu artış  sektörde birçok soru ve endişeyi de beraberinde  getirdi. 

Asya'dan gelen Noel sevkiyatları nasıl yönetilecek?

Önemli  konulardan biri, Asya'dan gelen büyük Noel sevkiyatlarının nasıl yönetileceğidir. Perakendeciler ve üreticiler, tatil taleplerini  karşılamak için zamanında teslimatlara büyük ölçüde güvenmektedirler ancak herhangi bir gecikme önemli finansal kayıplara yol açabilir. Lojistik sektörü, bu gecikmeleri azaltabilecek ve ürünlerin zamanında varış noktalarına ulaşmasını sağlayabilecek çözümler bulmak için uğraş vermektedir.

Süveyş Kanalı yeniden açıldığında ne olacak?

Kritik bir diğer soru, Süveyş Kanalı'nın yeniden açılması etrafında dönüyor. Kanal normal operasyonlarına yeniden başladığında, nakliye faaliyetlerinin istikrar kazanmasının 2-3 ay sürebileceği tahmin ediliyor. Bu dönemde, kapasite fazlası nedeniyle nakliye oranlarının hızla düşmesi bekleniyor. Bu kapasite fazlası, Afrika'yı dolanan normal nakliye rotalarının yeniden kurulmasından kaynaklanacak ve geçici olarak mevcut nakliye alanında bir fazlalık yaratacaktır. Ayrıca, yakıt maliyetleri, işgücü mevcudiyeti ve liman verimliliği gibi çeşitli diğer faktörler de piyasanın ne kadar hızlı normalleşeceğini etkileyecektir. Ancak, bu değişikliklerin kesin zaman çizelgesi belirsizliğini koruyor ve bu da piyasanın dalgalanmasına neden oluyor.

 

Ekipman sıkıntısının sebebi nedir?

Konteyner kıtlığı, sektörü rahatsız eden bir diğer problemdir. Avrupa  rotaları, Kızıldeniz'deki kriz nedeniyle ciddi şekilde etkilenmiş ve birçok gemi Afrika etrafındaki daha uzun rotayı kullanmak zorunda kalmıştır. Gemi sayısındaki ani artış, daha uzun transit sürelere  ve artan aktarma faaliyetlerine yol açmıştır. Daha fazla gemi, limanlara erişim için rekabet ederken, yoğunluk ciddi bir sorun haline gelmiştir. Sonuç olarak, birçok konteyner başlangıç noktalarına zamanında geri dönememekte ve bu da ekipman sıkıntısını daha da büyük bir problem haline getirmektedir. Bu sıkıntı  sadece lojistik açısından bir sorun olarak kalmayıp,aynı zamanda nakliye maliyetlerini artıran ve tedarik zincirini bozan finansal bir sorun haline gelmektedir.

 

Diamond Tier nedir?

Diamond Tier kavramı da bu dönemde ayrı bir olgu olarak ortaya çıkmıştır. Diamond Tier nakliye hatlarının  sevkiyat önceliği için talep ettiği ekstra bir ücrettir. Bu premium hizmet, malların en yüksek öncelikle taşınmasını sağlayarak gecikmeleri azaltır ve daha güvenilir teslimat süreleri sunar. Acil nakliye ihtiyaçları olan işletmeler için, Diamond Tier'i anlamak ve belki de kullanmak, sorunsuz operasyonları sürdürmek açısından önem arz edecektir.

 

Bilgi için Collicare ile iletişimde kalın

Denizaşırı nakliye gereksinimleri hakkında müşterilerimize en iyi yardımı sağlamak için kararlıyız ve mevcut nakliye piyasasının zorluklarını aşmak için gereken bilgi ve desteğe sahip olmanızı sağlıyoruz. İster zamanlama konusunda tavsiye, ister doğru nakliye hattını seçme, isterse en son piyasa trendlerini anlama konusunda  sizlere yardımcı olmak için buradayız. Bu kritik koşullarda doğru kararları almak kolay olmasa da , uzmanlığımızla nakliye stratejinizi optimize edebilir ve tedarik zincirinizdeki aksaklıkları en aza indirebilirsiniz

 

Yalcin Geceren

Yalcin Geceren

Managing Director Türkiye